עיצוב דירת קבלן: כמה חשוב קודם להבין צרכים ואח״כ לעצב

עיצוב דירת קבלן – כמה חשוב להבין את הצורך ורק אחר כך לעצב. 

דירת קבלן מאופיינת בסטנדרט מסוים, מעין "שטנץ", ללא מחשבה מרחיקת לכת על הצורכים המשתנים של הדיירים. לדוגמה: דירת שלושה חדרים עם מפתח מסוים מאוד של נקודות חשמל, גודל קבוע, פתחים ברווח מסוים, חיפוי ומטבח בסיסיים וכן הלאה. מי שמחפשת לקנות דירת קבלן תראה בדרך כלל מבנה רגיל, חלל ציבורי בגודל סביר וחדרי שינה קטנטנים. אבל זה לא חייב להיות כך. משפחות ויחידים הרוכשים דירות קבלן יכולים לשכור מעצבת פנים כדי להתגבר על הפער המובנה וליצור לעצמם מרחב מגורים מותאם אישית לצורכיהם עוד בשלב הבנייה. לדוגמה: זוג מבוגר המעוניין בהנגשה יוכל לשנות את רוחב פתחי הבית, לרווח את המעברים ואולי אף לצמצם חדר אחד כדי לקבל חלל אירוע גדול יותר. הדבר נכון גם לגבי צורכים אחרים. 

 
 
עיצוב פינת אוכל בדירת קבלן

עיצוב דירת קבלן – העיצוב הלא-סטנדרטי. 

הפרויקט שלפנייך הוא ההוכחה לכך שדירת קבלן יכולה להיות מעוצבת ומסוגננת מאוד. בפרויקט עיצבנו את פינת האוכל וחשבנו על העתיד. דירת הקבלן שלפניכם שייכת לזוג צעיר שעבר מדירה שכורה בתל אביב לדירה הראשונה בבעלותו. הזוג חלם על הום סטיילינג ועיצוב קלסי שישמש אותם לאורך זמן הן מהבחינה המעשית והן מהבחינה העיצובית. הריהוט המתפרק מהדירה הישנה הושאר מאחור ואל הדירה החדשה הוכנס ריהוט חדש, שזה עתה נרכש, אך לא רק בריהוט מדובר, למעשה כל מה שאת רואה כאן נרכש מחדש מהפריט הגדול ביותר, דרך התאורה ועד האביזר הקטן. עד כמה הם הרחיקו לכת? ביום ההובלה הם עברו להתגורר בדירה כשהם מצוידים במזוודות הבגדים בלבד. 



עיצוב דירת קבלן סלון

עיצוב דירת שישה חדרים, מעצבת פנים: הילה ברונשטיין. 

בדומה לדירות קבלן אחרות שאני מעצבת, אני בוחנת אם גודל החלל אכן מתאים לצורכי המשפחה. לקוחותיי רצו סוויטת הורים מרווחת ומפנקת ולכן חילקתי מחדש את החלל, וביטלתי חדר אחד מתוך השישה לטובת המשאלה. 

עיצוב דירת קבלן – סוויטת הורים.

מעצבת פנים: הילה ברונשטיין



 
 
 
 

מהו עיצוב פנים המותאם לחיים? 

לתפישתי, כל עיצוב בין אם מדובר בדירת קבלן ובין אם מדובר בדירת יד שנייה נשען על תהליך עומק אורך ואף מעט אנתרופולוגי. ולכן עוד לפני שמסגננים את הבית לבד בתהליך הום סטיילינג או שבוחרים לשכור את שירותיה של מעצבת פנים לנושא אני ממליצה למפות מראש את כל הצורכים ולהגיע לתהליך כמה שיותר מוכנים – לציין את החלומות, את מה שתרצו ליישם בחלל, מה עובד לכם יותר ומה פחות וכן הלאה. 



עיצוב דירת קבלן מזנון
 

תהליך עיצוב פנים בליווי מעצבת פנים. 

עוד בתחילת התהליך אני שולחת ללקוחותיי שאלון אפיון צורכים כדי שבשלב התכנון ועיצוב הפנים נעבור יחד על כל הפרטים והדרישות ונוכל להפיק את המרב מהתהליך ומהנכס. לדוגמה: בדירת קבלן שלפנייך הקדשנו מחשבה גם לחדר האורחים, לחדר התינוקת שבדרך, לחדר העבודה (בדיוק צצה הקורונה והזוג עבר לעבוד מהבית) חשבנו על אפשרויות אירוח שונות, ופינות פנאי ומרגוע לבעלי הדירה – כאמור לכל משפחה יש דרישות ייחודיות ולכן מה שנכון למשפחה אחת לא בהכרח יהיה נכון למשפחה אחרת, ולכן כה חשוב להתנסות בתהליך עיצוב פנים אישי. אגב, כששאלתי את הלקוחה מדוע היא בחרה בי כמעצבת היא ענתה – בגלל הוורוד 💗

לסיכום, עיצוב פנים לדירת קבלן עשוי להיות תהליך מנומנם ומייגע, עם זאת כאשר חושבים על העתיד, ממפים את הצורכים ואת החלומות ומעזים – ניתן להפוך את דירת הקבלן הרגילה לקן מחבק שתרצו לשוב אליו מדי יום. 

אני אוהבת לעצב לאנשים שאוהבים לחיות בבית, אוהבים לארח, נהנים לבטא את עצמם דרך הסגנון העיצובי שבחרו ורוצים להפיק את המיטב מסביבת המגורים שלהם. 

מחפשת מעצבת פנים ?

אשמח לעזור לך לייצר בית שהוא את, נעים רגוע, ושליו וללוות אותך בתהליך עם שקט נפשי שיש מי שמנהלת את התהליך


הנה לינק לואטסאפ שלי https://wa.me/message/MTNZOVLL5DTVI1


הילה ברונשטיין – מעצבת פנים במרכז ובשרון.



 

2 תגובות

  1. איילה

    הכל כל כך יפה ונעים.